(ΠANEΠIΣTHMIAKO ETOΣ 2002-2003)

 

ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

1. ΓΙΑ ΤΟ Α΄ ΕΞΑΜΗΝΟ (Πτυχιούχοι Ανωτέρων Σχολών διετούς κύκλου σπουδών)

1) Αρχαία Ελληνικά
2) Λατινικά
3) Έκθεση
Η εξεταστέα ύλη είναι αυτή που ορίστηκε, ως εξεταστέα ύλη για την 3 Δέσμη προπαρασκευαστικών μαθημάτων των Γενικών Εξετάσεων Λυκείου.

2. ΓΙΑ ΤΟ Γ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ (Πτυχιούχοι Α.Ε.Ι.)

1. Εξελικτική Ψυχολογία
(Καθηγητές κκ. Ηλίας Μπεζεβέγκης και Νικόλαος Γιαννίτσας)

Έννοια και έργο της εξελικτικής ψυχολογίας. Εξέλιξη, ανάπτυξη. Αρχές της ανάπτυξης. Θεωρητικές κατευθύνσεις στην εξελικτική Ψυχολογία. Χαρακτηριστικά γνωρίσματα και πορεία της βιοσωματικής-Ψυχοκινητικής - νοητικής - γλωσσικής - συναισθηματικής- κοινωνικής ανάπτυξης. Αναλυτική περιγραφή της ανάπτυξης στις διάφορες φάσεις της ζωής του ατόμου: Προγεννητική περίοδος, βρεφική ηλικία, νηπιακή ηλικία, σχολική ηλικία, εφηβική ηλικία. Συμβουλευτική των γονέων.
Φυσιολογική συμπεριφορά και οι παραλλαγές της στις διάφορες ηλικίες. Κριτήρια καθορισμού και μορφές παθολογικής συμπεριφοράς στις διάφορες ηλικίες. Διαγνωστικές προσεγγίσεις αναπτυξιακών διαταραχών. Επιδράσεις της οικογένειας στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του παιδιού.

2. Κοινωνική Ψυχολογία
(Επ. Καθηγήτρια κα. Αικ. Γκαρή)

Κοινωνική Ψυχολογία και Δυναμική των Μικρών Ομάδων: Έργο της κοινωνικής ψυχολογίας Στάσεις και αλλαγή των στάσεων. Αντίληψη του «προσώπου».
Στερεότυπα. Θεωρία των παραγωγικών αιτιών της συμπεριφοράς (attribution theory). Δυαδική επικοινωνία. Δυναμική της ομάδας. Συμμόρφωση μάθηση σε μικρές ομάδες. Ανταγωνισμός και συνεργασία. Ηγετικός ρόλος. Περιβαλλοντική ψυχολογία.

3. Εξελικτική ψυχοπαθολογία
(Καθηγητής κ.Ηλίας Μπεζεβέγκης και Επ. Καθηγήτρια κ. Άννα Χριστοπούλου)

1. Μεθοδολογικά και εννοιολογικά προβλήματα. Αξιολόγηση διάγνωση. Ιστορική εξέλιξη του κλάδου.
2. Σύνδρομα ψυχοπαθολογίας / προβληματικής συμπεριφοράς προσχολικής, σχολικής και εφηβικής ηλικίας.

3) ΓΙΑ ΤΟ Ε΄ ΕΞΑΜΗΝΟ (Πτυχιούχοι Τμημάτων Φιλοσοφίας - Παιδαγωγικής - Ψυχολογίας, με κατεύθυνση Ψυχολογίας).

1. Μεθοδολογία επιστημονικής έρευνας-Στατιστική.
(Καθηγητής κ. Νικόλαος Γιαννίτσας και Αν. Καθηγήτρια κ. Χρυσή Χατζηχρήστου)

Μεθοδολογία Στατιστική: Βασικές έννοιες και χαρακτηριστικά της έρευνας. Μέσα συλλογής ερευνητικού υλικού. Δειγματοληψία. Μέθοδοι στην περιγραφική έρευνα. Μέθοδοι στην πειραματική έρευνα. Συγγραφή της ερευνητικής μελέτης. Περιγραφική στατιστική: Κατανομές συχνοτήτων, δείκτες κεντρικής τάσης, δείκτες διασποράς, δείκτες συνάφειας, μετατροπή κλιμάκων. Επαγωγική στατιστική: Γενικές αρχές και πορεία στατιστικών επαγωγών. Θεωρία πιθανοτήτων. Έλεγχος υποθέσεων και στατιστικές εκτιμήσεις διαφόρων παραμέτρων: μέσων όρων, δεικτών διασποράς, ποσοστιαίων αναλογιών, δεικτών συνάφειας. Παραγοντικά σχέδια. Ανάλυση διακύμανσης. Ανάλυση παλινδρόμησης και στατιστική πρόβλεψη.

2. Ψυχολογία της προσωπικότητας
(Αν. Καθηγήτρια κ. Ευφροσύνη Μόττη & Επ. Καθηγήτρια κ. Άννα Χριστοπούλου)

Ψυχολογία της προσωπικότητας: Έννοια της προσωπικότητας. Νομοθετικές και ιδιογραφικές μέθοδοι. Ψυχοδυναμικές θεωρίες: FREUD,JUNG, ADLER, νεοφροϋδικές θεωρίες LACAN. Συμπεριφοριστικές θεωρίες: SKINNER-EYSEHCK, DOLLARD-MILLER. Κοινωνικο-γνωστικές θεωρίες: BANDURA, MAHONEY. Ανθρωπιστικές θεωρίες. Σωματοτυπικές θεωρίες. Παραγοντικές θεωρίες της προσωπικότητας. Προσωπικότητα και το πρόβλημα: «της αλληλεπίδρασης ατόμου-περιστάσεων». Προσωπικότητα και υγεία (σωματική και ψυχική του ατόμου).

3. Γνωστική Ψυχολογία
(Καθηγητές κκ. Ηλίας Μπεζεβέγκης και Νικόλαος Γιαννίτσας)

Ιστορική εξέλιξη του κλάδου. Βασικές έννοιες. Η γνωστική επεξεργασία των πληροφοριών. Προσοχή και αντίληψη. Η συγκράτηση των πληροφοριών στη μνήμη. Η αναπαράσταση των πληροφοριών στη μνήμη. Η γλώσσα ως μέσο επικοινωνίας και μάθησης. Η αναπτυξιακή πορεία της γλωσσικής μάθησης. Ερμηνεία της γλωσσικής μάθησης. Γλώσσα και σκέψη. Η δυσλεξία ως μαθησιακό πρόβλημα. Η έννοια της δυσλεξίας. Οι διαστάσεις του προβλήματος της δυσλεξίας. Τα αίτια της δυσλεξίας. Λύση προβλήματος.

 

 

 


Τμήμα Φιλοσοφίας - Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας & Πρόγραμμα Ψυχολογίας
Παν/πολη, 15784 Zωγράφου (3ος όροφος) - Τηλ. 210 7277316-7317